MEMORIA

Ihobe

2021

Ihobe gara, Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren ingurumen-jarduketarako sozietate publikoa.
Gure helburua da ingurumena hobetzea, ingurumen-irizpideak euskal politika publikoetan txertatuz, gure herrialdearentzako eta bertako erakundeentzako lehiakortasun-balio jasangarri gisa.
“Euskadiko Itun Berdea: ingurumena sektorekako politiketan txertatzea”
Arantxa Tapia Otaegi
Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen sailburua Ihobe – Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoaren presidentea .
“Gure ingurumena hobetzen ari gara”
Alexander Boto Bastegieta

Ihobe – Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoaren zuzendari nagusia.
Eusko Jaurlaritza .

Gure ibilbide-orria

Ihobe
Gobierno Vasco

Ihobe ekinean

2021eko emaitzak

+ 0
enpresa eta erakunde mobilizatuta ekonomia zirkularraren eta klima-aldaketaren arloan
proiektu publiko

sustatu ditu Tokiko ekoberrikuntza klimatikorako laguntza-programak

proiektu

finantzatu dira 2021eko Ekoberrikuntza zirkularrerako deialdiaren bidez

ETE

Euskadiko ETE Zirkularra dirulaguntzen lehen deialdian

udalerri

Tokiko Agenda 2030 diseinatzeko prozesuan

milioi euro
bideratu dira ingurumen-politikaren sektore-integraziora

Ihoberen eragin biderkatzailea sektore pribatuaren gainean 6 €-koa izan da:
exekutatutako aurrekontuaren euro bakoitzeko 6 € bideratu dira ingurumenean inbertitzera

Izandako eraginak
2021. urteko Ihoberen lanaren bitartez:

tona gutxiago berotegi-efektuko gas

tona hondakin eta lurisuri gabe

hektarea lurzoru berreskuratuta

tresna

ezagutza aurreratuan erabakiak hartzeko (argitalpenak, bisoreak, metodologiak, gida teknikoak, etab.)

Jasangarritasunaren aldeko ingurumen plangintzari laguntzea
urrian onartua
azaroan onartua
abenduan onartua

2011n, enpresa handien eta Eusko Jaurlaritzaren arteko lankidetza marko batean sortutako itun publiko-pribatua ekonomia zirkularreko proiektu berritzaileak garatzeko, ezagutza sortzeko eta Euskadiko industria sarera transferitzeko, Ihobe Idazkaritza Teknikotzat duela.

Basque Ecodesign Centerreko kideak:

euskal enpresa

enplegu

enpresa hornitzaile

Euskadiko ekonomia zirkularraren zerbitzu aurreratuen zentroa kudeatzen dugu, Eusko Jaurlaritzaren, Bilboko Udalaren, Deustuko Unibertsitatearen, Euskal Herriko Unibertsitatearen (UPV/EHU), Mondragon Unibertsitatearen, Euskadiko LHren Ikerketa Aplikatuko Zentroaren (Tknika) eta Novia Salcedo Fundazioaren lankidetza publiko-pribatuaren emaitza.

Basque Circular Huben bitartez, enpresetan praktikak eginez prestatu dira:

gazte

Euskadiko ingurumen-hezkuntzako zentroen sarea kudeatzen dugu, lau egoitza dituena: bi Bizkaian (Urdaibaiko Ekoetxea eta Meatzaldeko Ekoetxea) eta bi Gipuzkoan (Txingudiko Ekoetxea eta Azpeitiko Ekoetxea).

Ekoetxeak 2021ean:

bisitaldi

Ihobe Jasangarritasunerako Udalerrien Euskal Sarearen Idazkaritza Teknikoa da. Udalerriek eta administrazio publikoek osatzen duten sare horrek 20 urteko ibilbidea egin du ikuspuntu oso batetik Euskadiko udalerrien jasangarritasuneko politikak koordinatzeko plataforma moduan.

Udalsarea 2030eko kideak 2021ean:

euskal udalerri
Ihobek eta Energiaren Euskal Erakundeak (EEE) ASTEKLIMA antolatzen dugu, Euskadiko Klimaren eta Energiaren Astea. Bigarren edizioan, 2021eko irailaren 24tik urriaren 3ra Euskadiko txoko guztietara zabaldu zen, eta lortu zuen:

jarduera

toki erakunde

biltzen dituztenak

pertsona

EAEko Hiri Hondakinen Koordinazio Organoa (HHKO), Ihobek koordinatutako Idazkaritza Teknikoa duena, arduratzen da Euskadin Hondakinak Prebenitzeko Europako Asteko jarduerak koordinatzeaz.

Euskadin, 2021eko edizioan,
Hondakinak Prebenitzeko Europako Astean egin ziren:

ekintza

2021 hamar mugarritan

Urtarrila
Premio Prioritze
Eusko Jaurlaritzaren Erosketa eta Kontratazio Publiko Berdearen programak
lortu du 38 erakunderen erosketen % 46 berdetzea, eta mundu-mailako saria jaso du

Nazioarteko Ihobe

Euskadi eta Eusko Jaurlaritza jasangarritasunean erreferente izateko laguntzen dugu
ezagutza eta jardunbide egokiak trukatuz, ordezkaritza eta eragin politikoaren bitartez eta aliantza global berriak sortuz.

Sareko lana

Regions4, Garapen Jasangarriaren aldeko Eskualde Gobernuen Nazioarteko Sarearen presidentea da Euskadi. Zenbait ekimenen bidez, 77 eskualde biltzen ditu, guztira, 300 milioi pertsona baino gehiago, lankidetzan aritzeko klima-aldaketarako egokitzapenaren eta biodibertsitatearen arloetan, 2030 Agenda ibilbide-orri hartuta, etorkizun jasangarria eta erresilientea bermatzeko asmoz.

2021ean, Regions4 honako hauetaz arduratu da:

Europako proiektuak

Urban Klima 2050 LIFE proiektu integratua da Euskadin hurrengo urteetan ekintza klimatikoari dagokionez indarrean izango den egitasmo handiena. 19,8 milioi euroko inbertsioaren eta 20 erakunde kideren bitartez, proiektuak 40 ekintza zehatz gauzatzea proposatzen du, bost bloketan antolatuta, klima-aldaketa arintzeko eta horretara egokitzeko euskal lurraldean.

• 2021ean proiektuaren bidez argitaratu dira zazpi txosten, tresna edota ezarpen material; antolatu dira hiru mintegi tekniko, herritarrak kontzientziatzeko kanpaina bat eta proiektuko aurrerabidea jakinarazteko nazioarteko hiru ekitaldi, horietako bi Glasgowko COP26n.

Ihobe pertsonetan

Gardentasunarekin, gobernu onarekin eta emakumeen eta gizonen arteko berdintasunarekin konprometitutako erakunde bat gara.
pertsona

Ingurumen jasangarritasuna

IN MEMORIAM
Marian Barquín López

Beti izango zara Ihoberen parte.

Ihobe eta berdintasuna

Emakundek emandako “Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Lankidetza Erakundea” aitorpena daukagu
Sarea osatzen duten erakundeek bereizgarria dute, eta emakumeen eta gizonen boluntarioki sustatzeko konpromisoa.
III. Berdintasun Planaren zenbait emaitza:

Langile guztiei prestakuntza ematea ahalduntze mintegi batean eta zainketen ekonomia feministaren mintegi batean.

Inguruko eragileekin lankidetzan aritzea, lan-merkatuan sartzeko zailtasunak dituzten emakumeen enplegagarritasuna sustatzeko.
Kontratazio-prozedurak berrikustea zuzenketak egiteko edo berdintasun-klausulak txertatzeko.
Change the Change nazioarteko biltzarra egitea, emakumeen lidergoa sustatzeko hitzaldiekin eta klima-aldaketa azalduz genero-ikuspegitik.
Egun, gure IV. Berdintasun Plana prestatzen ari gara.

Ihobe eta gizarte‑erantzukizuna

Gure jarduera eremuko arlo sozialeko erakundeen garapena zaintzen dugu

Gizarte-lana egiteko aukera ematen diguten jardueretan aktiboki parte hartzen dugu, gure gaitasunekin eta balioekin bat etorriz, gure estrategia indartzeko eta ingurumen-jasangarritasunean laguntzen duten neurriak bultzatzeko. Hori guztia, partaidetzaren bitartez,kooperazioko, gizarteratzeko eta hezkuntzak jarduerak abiaraziz.

2021eko gertaera nagusiak

Erosketa-prozeduraren bertsio berriak gizarteratze-enpresen zuzeneko kontratazioa ahalbidetzen du.

50 ordenagailu eman dizkiegu hamar bat GKEri partaidetza-prozesu batean.

% 0

% 15 gizarteratze-enpresa inguru kontratatu ditugu, Eusko Jaurlaritzak ezarritako % 5 baino gehiago

+ 0

fakturatuta gizarteratze-enpresei eta enplegu zentro bereziei.

6 gizarteratze-enpresa eta enplegu zentro berezikontratatuta.

Baldintza-orrien ereduak berrikusi ditugu gizarte-klausulak eraginkorrak izan daitezen.

Gardentasuna

0 M€

ustiapen aurrekontua 2021ean

% 0

aurrekontuaren exekuzioa 2021ean

% 100

finantza-zorra

0 eguneko

batez besteko epea hornitzaileen fakturak ordaintzeko 2021ean

Ihobe gehiago

Itunak

Sozietate publiko honen ezaugarrietako bat da beste erakunde batzuei etengabe laguntzeko bokazioa duela, eta ingurumen-politikaren arloan lankidetzan aritzeko dinamika horrek onura egiten dio Euskadiko gizarte osoari.

Ihobe lankidetza estuan aritzen da hurrengo erakunde hauekin:

Erakunde hornitzaileak

2021ean,
Ihoberen enpresa hornitzaileek teknologia garbiei, klima-aldaketarako egokitzapenari eta erosketa berdeari buruzko informazio gehiago eskatzen zuten
Ihobek urtero antolatzen du Ihoberen erakunde hornitzaileen foroa, sozietate publikoaren lan-ildoak eta kontratazio-plana ezagutarazteko helburuz. Hala, bai Ihobek bai Euskadiko eragile sozioekonomikoek dituzten azpisektore horretako ezagutza- edo laguntza-behar estrategikoak nabarmentzen dituzte. Gainera, enpresa parte-hartzaileen eskaerak jasotzen dituzte foroan.

Ihobe eta ingurumen-komunikazioa

Ihoben uste dugu ingurumen-komunikazioa funtsezkoa dela gizartea eraldatzeko, jasangarriagoa izateko. Hori dela eta, 2021ean, Euskadiko Ingurumen-kazetaritza saria eta Ingurumen-Komunikazioaren Eskola sustatzen jarraitzeaz gain, jasangarritasunari eta ingurumenari buruzko En verde-Berdean podcast-kanala abiarazi dugu.

Ingurumen-Komunikazioaren Eskola

Ingurumen Informazioaren Kazetarien Elkartearekin (APIA) lankidetza-hitzarmena daukagu, eta horren ondorioz sortu zen, besteak beste, Ingurumen-Komunikazioaren Eskola, UPV/EHU Euskal Herriko Unibertsitatearen Udako Ikastaroen testuinguruan, bi kezka nagusiri erantzuna emateko asmoz: komunikazioari eta ingurumenari.

2021eko irailaren 8an eta 9an egin zen Ingurumen-Komunikazio Eskolaren hirugarren edizioaren gai nagusia izan zen trantsizio energetikoa eta klimatikoa, ingurumena kontuan izan dadin eraldaketa sozial eta ekonomikoa nagusi den garaiotan.

Ingurumen-kazetaritza saria

Euskal Kazetarien Elkartearekin eta Elkargoarekin lankidetzan, 2019. urtetik Euskadiko Ingurumen Kazetaritzako Saria ematen dugu, informazioaren arloan diharduten profesionalen lana aitortzeko; hau da, garapen jasangarriaren edota klima-aldaketaren ondorioen berri emateko edota natura-ingurunearen kontserbazioa bultzatzeko egiten duten lanaren garrantzia azpimarratzeko.

2021eko sariduna Eva Caballero izan da, kazetaria eta Radio Euskadiko «La Mecánica del Caracol» irratsaioko zuzendaria, ibilbide luzea izateagatik eta gaiak zehaztasunez eta seriotasunez lantzeagatik.

Podcast-kanala

2021ean jasangarritasunari eta ingurumenari buruzko En verde-Berdeanpodcast kanala abiarazi genuen, zeinak, Begoña Beristain kazetariak zuzenduta, ahotsa ematen baitie bizi-eredu jasangarriago bat lortzeko lanean ari diren pertsona eta erakundeei. Bertan, Euskadin natura-inguruarekin eta ingurumen arloko erronkekin lotura duten esperientzia eta proiektuen berri zabaltzen dute.
Lehen atalean, Gabi Martínez idazle eta naturalista izan zen. Bigarrenean, Avis Produccioneseko zuzendari Lexeia Larrañaga eta ekoizle Alex Gutiérrez izan ziren. Hirugarrenera Ekomodoko sormen-zuzendaria eta sortzaileetako bat etorri zitzaigun, Adriana Uribesalgo. Laugarren atalean Mater museo ekoaktiboa bisitatu genuen, Izaskun Suberbiolaren eskutik. Bosgarrenean, Andreu Escrivà idazle, dibulgatzaile zientifiko eta ingurumeneko teknikariak klima-aldaketa geldiarazteko zenbait gako eman zizkigun. 2021eko azken atalean, Ihobeko zuzendari nagusi Alexander Boto Euskadiko iraganeko, egungo eta etorkizuneko ingurumen-erronkez aritu zen.
Harpidetu!
“Euskadiko Itun Berdea: ingurumena sektorekako politiketan txertatzea”

Pandemiak eragindako krisiak argi utzi du osasunaren, ekonomiaren eta ingurumenaren artean dagoen harreman estua. Eta hori komunitate zientifikoak ere berretsi egiten du.

Ingurumena politika sektorialetan integratzea funtsezkoa da gizarte gisa aurre egin behar diegun erronka nagusiei heltzeko; aurrekaririk gabeko magnitudeko eta urgentziako erronkak dira, eta gure mugak gainditzen dituzte: klima-krisia, eredu zirkularreranzko paradigma-aldaketa eta jasangarritasuna dira, zentzu zabalean, erronka global handiak. Euskadiko gure Itun Berdea.

Horiek dira, halaber, Ihobe sozietate publikoan lantzen ditugun lehentasunezko hiru jarduketa-lerroak. Animatu nahi zaituztegu 2021ean lortutako emaitza nagusiak ezagutzera.

Ihobeko lehendakaria
“Gure ingurumena hobetzen ari gara”

2021a legealdiko lehen urte gogorra izan da, erronka eta lorpen handiekin gure sozietate publikoarentzat. Urteko memoria honetan zehar emaitza nagusiak azpimarratuko ditugu.

Baina lorpenak pertsonek lortu dituzte; lantaldea osatzen dugun pertsonek: Ihobe lantaldea. Eta, aldi berean, bat egiten dugu Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko lantaldearekin.

2022rako erronka gisa, ingurumen-onura handienak sortzen dituzten, gure enpresen lehiakortasuna hobetzen duten eta lurralde aurreratu eta erresiliente gisa indartzen gaituzten eremuetan zentratuko gara.
Gure ingurumena hobetzen aurrera egiten ari gara; gure herrialdea hobetzen.

Alexander Boto Bastegieta